Ongeval, brand, diefstal, vandalisme of glasbreuk

Om ons toe te laten uw dossier sneller te behandelen en dus ook de opvolging ervan, willen wij u vragen om uw aangifte op onze website in te vullen: http://incidents.westlease.be/
Op deze manier kan u alle noodzakelijke vragen beantwoorden die van belang zijn om het dossier door onze afdeling schade vlot te laten behandelen. 

U kan uw aanrijdingsformulier en eventueel ook foto’s van de schade meesturen, en u krijgt ook onmiddellijk het dossiernummer meegedeeld.  Dit zorgt voor tijdswinst in alle latere communicatie met ons. (Opgepast : Online aangiftes zijn nog steeds niet mogelijk voor de korte termijn wagens of voor de aanloopwagens )

Indien uw huurcontract de optie “Herstelling te wijten aan ongeval, brand, diefstal, vandalisme of glasbraak (ruiten) voorziet, zijn alle takelkosten (tot maximum 500 EUR) alsook de kosten voor herstelling en vervanging van onderdelen ten laste van Westlease. In functie van de oorsprong en de oorzaak van de schade kan een “bijdrage in de schadevergoeding” vereist zijn.

Indien het voertuig volledig geïmmobiliseerd is of niet meer rijvaardig blijkt te zijn en indien uw
huurcontract voorzien is van “Assistance”, gelieve contact op te nemen met onze bijstandscentrale (zie
hoofdstuk “Assistance”).

Procedure :

Bij diefstal, brand of vandalisme

  • Gelieve een proces-verbaal binnen de 24u te laten opstellen en ons een kopij te bezorgen
    (per post of per mail damages@westlease.be). In geval van diefstal of brand en indien uw
    huurcontract voorzien is van “Assistance”, gelieve onze bijstandscentrale te contacteren
    teneinde een vervangwagen te bekomen (zie hoofdstuk “Assistance”).

Bij ongeval

  • Gelieve steeds gebruik te maken van het online schadeformulier. Deze is terug te vinden op onze
    website www.westlease.be of via http://incidents.westlease.be.
  • In geval van onenigheid over de feiten, bij lichamelijke letsels of vluchtmisdrijf, vragen wij u
    een proces-verbaal te laten opstellen en ons een kopij te bezorgen.
  • In ieder geval: stuur ons uw contactgegevens door zodat wij u kunnen contacteren.

Bij glasbraak (ruiten)

  • Gelieve contact op te nemen met  Autoglass Clinic. 
    Een aangifte kan ter plaatse opgemaakt worden.

    Bel 0800 23 332 of maak online een afspraak in één van de Service Centers.

     

    Voor glasbraak in het buitenland, gelieve contact op te nemen met Autoglass Clinic op het nummer 00(32)800 23 332.

 

Europees aanrijdingsformulier:

Download via deze link een Europees aanrijdingsformulier. 

 

De Westlease-schadedienst helpt u graag verder met al uw vragen: +32 (0)56 364 442.

 

 

VOOR DE BIJSTAND:
BEL +32 (0)3 253 62 96

U RIJDT MET EEN WESTLEASEWAGEN

U RIJDT MET EEN MAZDALEASEWAGEN

Neem contact op voor een vrijblijvende offerte

Gebruik van cookies
Westlease gebruikt cookies om de website te verbeteren en te analyseren. Als u meer wilt weten over deze cookies, raadpleeg onze Cookie policy. Bij akkoord op deze cookie policy geeft u Westlease toestemming voor het gebruik van optimale cookies op onze websites. Klik op “Instellingen aanpassen” om uw voorkeuren te wijzigen. Als u meer wilt weten over hoe wij omgaan met uw persoonsgegevens, raadpleeg onze Privacyverklaring.
Utilisation des cookies
Westlease utilise des cookies pour, par exemple, optimiser et analyser le site web. Si vous voulez savoir plus sur ces cookies, allez sur Cookie policy. En acceptant cette politique de cookies, vous autorisez Westlease à utiliser des cookies optimaux sur notre site web. Cliquez sur "Personnaliser les paramètres" afin de modifier vos préférences. Si vous souhaitez savoir plus sur la façon dont nous traitons vos données personnelles, veuillez consulter notre Déclaration de confidentialité.