COVID-19 Informatie en veel gestelde vragen

Het tegenhouden van de verdere verspreiding van het coronavirus krijgt momenteel onze volledige aandacht. Uw gezondheid en gemoedsrust maar ook deze van onze medewerkers en partners is meer dan ooit een absolute prioriteit.

Bij Westlease volgen we strenge richtlijnen wat hygiëne betreft en om deze kracht bij te zetten nemen onze medewerkers extra voorzorgen.

Sinds maandag 2 november 2020 gelden er in België weer verstrengde maatregelen om de negatieve tendens in het aantal coronabesmettingen om te buigen. Deze maatregelen hebben een grote impact op onze activiteiten en alle aspecten van de automobielindustrie.

Wij blijven tijdens deze periode al onze krachten inzetten om de impact op uw wagenpark en het beheer ervan zo laag mogelijk te houden. Het is echter onvermijdelijk dat bepaalde niet dringende tussenkomsten voor onderhoud, banden, herstellingen, leveringen, inleveringen, etc. zullen moeten worden uitgesteld.

Hieronder vindt u antwoorden op de meest gestelde vragen. We zullen deze regelmatig aanvullen en updaten. Mocht u hieronder geen antwoord op uw vraag vinden neem dan gerust contact met ons op. Westlease staat voor u klaar.

Wij zijn er van overtuigd dat u samen met ons volledig achter de door de federale overheid genomen maatregelen staat en deze strikt zal toepassen.

Zorg goed voor uzelf en voor uw naasten.

 

Veel gestelde vragen

 

Mijn nieuwe leasewagen is er (bijna). Zal die op tijd geleverd worden?

Leveringen van wagens kunnen plaatsvinden op afspraak en mits strikte naleving van alle maatregelen die de dealer heeft genomen voor een veilige levering. Wanneer uw voertuig klaar staat voor levering zult u worden gecontacteerd door uw garage om een afspraak te maken.

Kan ik mijn einde contract wagen inleveren?

Ook inlevering van wagens op het einde van het contract kan enkel op afspraak. U ontvangt 6 maanden voor einddatum reeds een brief met de procedure. Gelieve deze strikt op te volgen en bij vragen met ons contact op te nemen via remarketing@westlease.be. Een wagen inleveren op ons adres zonder afspraak is niet mogelijk.

Ik gebruik mijn voertuig nu minder, wat met de looptijd van mijn contract?

Wanneer u merkt dat u minder (of meer) kilometers rijdt dan initieel werd voorzien in uw leasecontract vragen wij u om met ons contact op te nemen via  contracts.administration@westlease.be. Wij bekijken de werkelijk afgelegde kilometers en passen indien nodig uw contract tussentijds aan zodat deze weer overeenkomt met de werkelijkheid. Zo vermijd u grote afwijkingen op het einde van uw contract.

Kan ik een leaseofferte krijgen voor een nieuwe wagen?

Jazeker, wij staan nog steeds dagelijks voor u klaar. Contacteer uw vertrouwde account manager, en u wordt spoedig en enthousiast geholpen.

Het is een rustige periode nu, kan ik een meeting regelen met mijn account manager?

Onze organisatie neemt alle mogelijke maatregelen om zowel onze medewerkers als onze klanten optimaal te beschermen. Om die reden organiseren we onze meetings op dit ogenblik nog uitsluitend via telefoon of videoconference.

Ik heb een onderhoud of bandenwissel gepland. Dien ik die te verplaatsen?

Geplande afspraken kunnen in principe doorgaan. Bij het inplannen van nieuwe afspraken zal steeds worden overwogen of deze kunnen worden uitgesteld. Dit om steeds voorrang te kunnen geven aan dringende zaken en de veiligheid en mobiliteit van iedereen te garanderen. Niet-essentiële contacten en verplaatsingen vermijden is essentieel voor het slagen van de genomen maatregelen. Daar willen wij graag aan bijdragen.

Weet dat de wachtruimte bij uw dealer of de bandencentrale gesloten blijft, dat proefritten niet mogelijk zijn, dat bepaalde stukken in bestelling vertraging zullen oplopen etc. Waar het kan vragen wij u om uw onderhoud en bandenwissel uit te stellen naar een latere periode waar deze in alle veiligheid en comfort kunnen plaatsvinden.

Uiteraard moet u steeds over een wagen beschikken die veilig is. Versleten banden of remmen worden zondermeer vervangen. Dringende, noodzakelijke herstellingen of zaken die de veiligheid in het gedrang brengen zullen steeds geautoriseerd worden. En we hebben voor het geval een brede pool vervangwagens waar we beroep op kunnen doen indien nodig.

Is het mogelijk om een korte termijn wagen te reserveren?

Wij hebben een ruim aanbod van voertuigen ter beschikking en doen op dit moment ons uiterste best om onze dienstverlening in deze moeilijke omstandigheden voor u te blijven garanderen. Uw aanvraag ontvangen wij graag op het adres shortlease@vanmossel.be. Door de gekende externe factoren omtrent hygiëne en social distancing kunnen de doorlooptijden iets langer zijn dan wat u gewoon bent, maar voor uw mobiliteit mag u op ons rekenen.

Ik heb schade aan mijn voertuig. Kan ik bij mijn leasepartner terecht?

Op elk moment kan u een ongevalsaangifte indienen via de website. Gelieve steeds een drietal foto’s bij de aangifte toe te voegen zodat we in staat zijn de schade in te schatten en prioriteit kunnen geven aan voertuigen buiten gebruik.  De herstelling van louter cosmetische schade wordt uitgesteld naar een later tijdstip.

In geval van immobilisatie staat onze partner VAB op het nummer 0800 99 610 klaar om u bij te staan. Als u met een Leasense wagen rijdt, vorm dan het nummer +32 2 286 35 22. Indien U geen bijstand geniet via het Leasecontract, neem contact op met de assistance van de verzekeraar.

De vervangwagen bij VAB wordt beperkt in gebruikt tot max. 5 dagen zonder mogelijkheid tot verlenging. Gelieve bij immobilisatie onmiddellijk te mailen naar onze schadedienst zodat we uw mobiliteit kunnen blijven waarborgen na deze periode.

Mijn voertuig moet naar de technische keuring. Mag ik mijn voertuig blijven gebruiken?

Voor technische keuring van uw voertuig kunt u nog steeds op afspraak terecht bij de keuringstations. Zij hebben de voorbije maanden alles in het werk gesteld om de keuring op een veilige manier te kunnen uitvoeren.

Neem contact op voor een vrijblijvende offerte

Gebruik van cookies
Westlease gebruikt cookies om de website te verbeteren en te analyseren. Als u meer wilt weten over deze cookies, raadpleeg onze Cookie policy. Bij akkoord op deze cookie policy geeft u Westlease toestemming voor het gebruik van optimale cookies op onze websites. Klik op “Instellingen aanpassen” om uw voorkeuren te wijzigen. Als u meer wilt weten over hoe wij omgaan met uw persoonsgegevens, raadpleeg onze Privacyverklaring.
Utilisation des cookies
Westlease utilise des cookies pour, par exemple, optimiser et analyser le site web. Si vous voulez savoir plus sur ces cookies, allez sur Cookie policy. En acceptant cette politique de cookies, vous autorisez Westlease à utiliser des cookies optimaux sur notre site web. Cliquez sur "Personnaliser les paramètres" afin de modifier vos préférences. Si vous souhaitez savoir plus sur la façon dont nous traitons vos données personnelles, veuillez consulter notre Déclaration de confidentialité.