COVID-19 Informatie en veel gestelde vragen

Het tegenhouden van de verspreiding van het coronavirus krijgt momenteel onze volledige aandacht. Uw gezondheid en gemoedsrust maar ook deze van onze partners en medewerkers is meer dan ooit een absolute prioriteit.

Bij Westlease volgen we strenge richtlijnen wat hygiëne betreft en om deze kracht bij te zetten nemen onze medewerkers extra voorzorgen.

Sinds woensdagmiddag 18 maart 2020 gelden er in België strenge maatregelen die de automobielindustrie in al haar aspecten compleet doet stilvallen. Dit heeft uiteraard een grote impact op onze activiteiten.

Wij blijven tijdens deze periode al onze krachten inzetten om de impact op uw wagenpark en het beheer ervan zo laag mogelijk te houden. Het is echter onvermijdelijk dat bepaalde geplande afspraken voor onderhoud, herstellingen, leveringen, inleveringen etc. zullen moeten worden uitgesteld.

Hieronder vindt u antwoorden op de meest gestelde vragen. We zullen deze dagelijks aanvullen en updaten. Moest u hieronder geen antwoord op uw vraag vinden neem dan gerust contact met ons op. Westlease staat voor u klaar.

Wij zijn er van overtuigd dat u samen met ons volledig achter de door de federale overheid genomen maatregelen staat en deze strikt zal toepassen.

Zorg goed voor uzelf en voor uw naasten.

FAQ'S

Mijn nieuwe leasewagen is er (bijna). Zal die op tijd geleverd worden?

Omwille van de federale maatregelen tegen COVID-19 zijn de dealerships in ons land gesloten waardoor nieuwe afleveringen van voertuigen helaas tijdelijk niet mogelijk zijn. Wij beschikken wel over een ruime stock aan onmiddellijk beschikbare wagens om onze klanten op elk moment te kunnen helpen. Raadpleeg deze uitgebreide selectie op de onderstaande link : https://www.quick2lease.be/ 

Kan ik mijn einde contract wagen inleveren?

Onze partners kunnen op dit moment helaas geen continuïteit van hun dienstverlening verzekeren. Noch de inspectie, noch het transport van uw wagen kunnen door de opgelegde maatregelen plaats vinden. Van zodra dit terug toegestaan is, staan wij paraat om uw einde contract wagen op te halen. Dit betekent eveneens dat de huurperiode verder loopt tijdens deze periode waarin transporten niet toegestaan zijn. 

Ik gebruik mijn voertuig nu minder, wat met de looptijd van mijn contract?

Gelukkig blijven voor elke wagen de afgesproken diensten ook in deze moeilijke periode van toepassing. Indien een auto nu tijdelijk minder kilometers zal rijden, dan leert de ervaring ons dat zich dat meestal in de loop van het verdere contract uitvlakt.  Mocht er op het einde van het contract toch nog een verschil zijn, dan zal dit ook in alle transparantie verrekend worden.  

Kan ik een leaseofferte krijgen voor een nieuwe wagen?

Jazeker, het is niet omdat onze kantoren gesloten zijn dat we niet aan de slag zijn. Contacteer uw vertrouwde account manager, en u wordt spoedig en enthousiast geholpen.

Het is een rustige periode nu, kan ik een meeting regelen met mijn account manager?

Natuurlijk staan wij voor u klaar. Onze organisatie neemt evenwel alle mogelijke maatregelen om zowel onze medewerkers als onze klanten optimaal te beschermen. Om die reden organiseren we onze meetings op dit ogenblik nog uitsluitend via telefoon of videoconference.

Ik heb een onderhoud of bandenwissel gepland. Dien ik die te verplaatsen?

Omdat onze dienstenleveranciers op dit moment geen prestaties kunnen leveren zal dit inderdaad dienen te gebeuren. Uw veiligheid is voor ons op elk moment echter van erg groot belang, richt u daarom in geval van vragen tot VAB op het nummer 0800 99 610. Zij staan klaar om u bij te staan. Indien u geen bijstand geniet via het leasecontract neem dan contact op met de assistance van de constructeur.

Bij immobilisatie van uw voertuig of wanneer de veiligheid niet kan gegarandeerd worden zal VAB je voertuig afslepen naar één van de dealerbedrijven binnen de Van Mossel Automotive Group. Van daaruit wordt een minimale dienstverlening ingericht om zo snel mogelijk je voertuig terug mobiel te krijgen. Vind hier alle vestigingen van Van Mossel Automotive Group België

De vervangwagen bij VAB wordt beperkt in gebruikt tot max. 5 dagen zonder mogelijkheid tot verlenging. Gelieve bij immobilisatie onmiddellijk te mailen naar onze  technische dienst zodat we uw mobiliteit kunnen blijven waarborgen na deze periode.

Is het mogelijk om een korte termijn wagen te reserveren?

Wij hebben een ruim aanbod van voertuigen ter beschikking en doen op dit moment ons uiterste best om onze dienstverlening in deze moeilijke omstandigheden voor u te blijven garanderen. Door de gekende externe factoren omtrent hygiëne en social distancing kunnen de doorlooptijden iets langer zijn dan wat u gewoon bent, maar voor uw mobiliteit mag u op ons rekenen. Neem hiervoor gerust contact met ons op.

Ik heb schade aan mijn voertuig. Kan ik bij mijn leasepartner terecht?

Op elk moment kan u een ongevalsaangifte indienen via de website. Gelieve steeds een drietal foto’s bij de aangifte toe te voegen zodat we in staat zijn de schade in te schatten en prioriteit kunnen geven aan voertuigen buiten gebruik.  De herstelling van cosmetische schade wordt uitgesteld naar een later tijdstip. De afspraken zullen pas na het opheffen van deze uitzonderlijke maatregelen vastgelegd worden.

In geval van immobilisatie staat onze partner VAB op het nummer 0800 99 610 klaar om u bij te staan.  Indien U geen bijstand geniet via het Leasecontract, neem contact op met de assistance van de verzekeraar.

Bij immobilisatie zal VAB uw voertuig afslepen naar één van de dealer- of carrosseriebedrijven binnen de Van Mossel Automotive Group. Van daaruit wordt een minimale dienstverlening ingericht om zo snel mogelijk je voertuig terug mobiel te krijgen. Vind hier alle vestigingen van Van Mossel Automotive Group België

De vervangwagen bij VAB wordt beperkt in gebruikt tot max. 5 dagen zonder mogelijkheid tot verlenging. Gelieve bij immobilisatie onmiddellijk te mailen naar onze schadedienst zodat we uw mobiliteit kunnen blijven waarborgen na deze periode.

Mijn voertuig moet naar de technische keuring. Mag ik mijn voertuig blijven gebruiken?

Na overleg met de overheid werd beslist dat de activiteiten van de autokeuringscentra in Vlaanderen worden opgeschort, vanaf woensdag 18 maart 2020 tot nader te bepalen datum. Er zullen m.a.w. geen keuringen uitgevoerd worden in de keuringscentra. De verdere concrete overgangsmaatregelen in het kader hiervan zijn op dit moment ook nog niet bekend, deze worden in de loop van de volgende dagen bekend gemaakt. Tot tegenbericht kan het voertuig verder gebruikt worden.

Neem contact op voor een vrijblijvende offerte

Gebruik van cookies
Westlease gebruikt cookies om de website te verbeteren en te analyseren. Als u meer wilt weten over deze cookies, raadpleeg onze Cookie policy. Bij akkoord op deze cookie policy geeft u Westlease toestemming voor het gebruik van optimale cookies op onze websites. Klik op “Instellingen aanpassen” om uw voorkeuren te wijzigen. Als u meer wilt weten over hoe wij omgaan met uw persoonsgegevens, raadpleeg onze Privacyverklaring.
Utilisation des cookies
Westlease utilise des cookies pour, par exemple, optimiser et analyser le site web. Si vous voulez savoir plus sur ces cookies, allez sur Cookie policy. En acceptant cette politique de cookies, vous autorisez Westlease à utiliser des cookies optimaux sur notre site web. Cliquez sur "Personnaliser les paramètres" afin de modifier vos préférences. Si vous souhaitez savoir plus sur la façon dont nous traitons vos données personnelles, veuillez consulter notre Déclaration de confidentialité.